Artikel

Pinpasfraude De Zilk

Nadat aangever een mail had ontvangen waarin de indruk werd gewekt dat deze van zijn bank was en waarin stond dat hij nieuwe passen moest aanvragen, werd hij slachtoffer van pinpasfraude.

Zaaknummer:
2017031801
Datum delict:
29-01-2017
Plaats delict:
De Zilk

Eind januari dacht de aangever emailcontact met de bank te hebben gehad. Zijn passen zouden binnenkort verlopen en hij kon direct nieuwe passen aanvragen. Hij heeft dit toen gedaan en ontving nog een bevestiging per mail, maar ontdekte de fraude toen hij niet meer bij zijn rekening kon. Er was een flink bedrag van zijn rekening afgehaald. Toen hij zijn bank belde, bleek dat de verzonden mail niet van hen afkomstig was.
Op camerabeelden is een vrouw te zien die op donderdag 2 februari in Weesp twee pintransacties doet met de vervalste pas.

Vragen
Herkent u de vrouw op de camerabeelden, of heeft u andere informatie over deze zaak? De districtsrecherche Leiden komt graag met u in contact via 0900-8844. Liever anoniem? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

Deel via: